wtorek, 25 maja 2021

Co to jest ASERTYWNOŚĆ - MOIMI SŁOWAMI

 ASERTYWNOŚĆ - Jest to umiejętność odmowy tylko odmowy w taki sposób, aby nie urazić drugiej osoby. Kiedy komuś czegoś odmawiamy, odmówmy grzecznie.


Przykład:

- Pomóż mi z moim komputerem, bo coś się z nim stało, a ja nie umiem sobie z tym problemem poradzić.

- A wiesz nie pomogę ci.

- Dlaczego? 

- Bo nie

W przedstawionym przykładzie osoba po rozmowie nie będzie wiedzieć o co chodzi. Lepiej zrobić to tak:


Przykład:

-  Pomóż mi z moim komputerem, bo coś się z nim stało, a ja nie umiem sobie z tym problemem poradzić.

- Posłuchaj chętnie bym ci pomógł, ale nie za dobrze znam się na komputerach.

- Nic nie szkodzi. Poszukam kogoś innego

- Nie gniewasz się na mnie?

 - Nie, bo i o co?

- To dobrze

W drugim przykładzie proszona o pomoc osoba spokojnie wytłumaczyła dlaczego nie pomogła koledze w problemie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

5 maja to Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych oraz Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną

  Ten dzień powinien stać się szczególną okazją do refleksji o sytuacji osób z niepełnosprawnościami w Polsce oraz podejmowanych przez państ...